Miami & Costa Rica

Hyrt lägenhet i Miami 9-19 mars med Adam. Köpt biljetter till Ultra Music Festival som är mellan den 15-17 mars och för er som inte vet är det en tre dagars utomhusfestival där världens främsta DJ’s inom electronica spelar. I år kommer bland annat Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii, TIesto och Deadmau5 dit... Vilket bara är ett fåtal av alla som kommer men dom som jag känner igen bäst. På hemsidan kan man se alla.

I morse blev det även klart att både Lucas & Sanna har köpt biljetter så de kommer och bor med oss under några dagar vilket kommer att bli helt galet kul!

Den 18-28 mars har jag bokat 10-dagars surfkurs i Santa Teresa, Costa Rica, med Surfakademin. Jag flyger dit raka vägen från Miami, dagen efter sista dagen på festivalen för att förhoppnignsvis äntligen få lära mig surfa på riktigt. Vill bli grym! En riktig surfbabe.

Min plan är att sikta mot stjärnorna och förhoppningsvis nå trädtopparna. Fredrik sa häromveckan att jag påminner om Mowgli i Djungelboken för att jag tror att jag kan allt jämt och det kanske är lite sant, för ibland kanske jag tror lite väl mycket och sätter lite väl höga mål...

Men det är ändå en bra drivkraft. Som gör att jag kanske inte springer 3 mil på en dag men i alla fall 1 mil. Och som kommer få mig att försöka resa mig upp gång på gång på brädan efter varje fall. Wish me luck.
Vardag | | Kommentera |

No one looks back on their life and remembers the nights they got plenty of sleep

Samboliv med Adam igen och såhär ser det ut.
Guadeloupe | | En kommentar |

Langley Cruise @Guadeloupe

Langley Cruise bestod av tre stop. De första gjorde vi vid Réserve Cousteau. Det kan omöjligen fortfarande vara omtalat som världens bästa dykställe, men fint var det. Såg en del fina och färgglada fiskar men annars såg själva revet mest dött ut, tyckte jag. Jag gillar när korellreven överraskar en med regnbågens alla färger men idag såg jag mest nyanser av grått och grönt.

Bilden är från Max's blogg, Guideinparadise, som själv har varit där med sin undervattenskamera. Det är fint som ni ser men var verkligen inte ett av de finaste ställerna jag snorklat på.

I väntan på lunchen låg Karin & jag i solen och läste varsin bok.

Till lunch serverades ett fat med skinka, salami och parma. Till det brieost, bröd och en "sallad" som bestod av ris, ärtor, paprika och majs.

Andra stoppet var vid en plats där man kunde bada i en varm liten källa, där det heta vattnet som sipprade ut genom stenröset värmdes upp av öns aktiva vulkan La Soufrière.

Tredje stoppet var på en liten strand inte alltför långt från Deshaies. Jag har varit där två gånger tidigare så jag kände igen mig men det är en mysig liten strand. Senast jag var där var det mitt i natten med Adam men idag var det mitt på eftermiddagen.

Karin och jag slog oss ner i restaurangen och köpte varsin glass, hon iste och jag kaffe. Mysigt!

Vid halv fem var vi tillbaka efter en skön dag ute på havet. Utvilade dessutom då den där båten har en tendens att vagga mig till sömns... Var likdant på vägen till Ilet Caret. Samma båt och då somnade jag snabbt så fort båten börjat åka från det ena stället till det andra och vaknade så fort dn började sakta in av det brummande ljudet. Likdant för både Karin och mig idag.

Min bränna beror på för mycket mys och för lite sol de senaste dagarna. Eventuellt veckorna? Låg ute ett par timmar häromdagen och så vips var jag bränd på nytt.